Conreu sereny acull l’economia solidària catalana a Sant Jeroni de la Murtra

18 de març de 2025

Dissabte 15 de març la cooperativa Conreu Sereny va ser l’amfitriona de l’Assemblea General de la XES i de la calçotada posterior. En aquesta assemblea la XES va aprovar el seu pla de treball per al 2025, el pressupost i el nou protocol contra violències masclistes i LGTBIQA+fòbiques.

La cooperativa de producció agroecològica Conreu Sereny va acollir la trobada i l’Assemblea General Ordinària de la Xarxa d’Economia Solidària de Catalunya en el paratge del monestir de Sant Jeroni de la Murtra a Badalona. L’Assemblea va tenir lloc a l’interior, a la capella del monestir. I la calçotada es va fer als jardins que fan “balcó” cap a la Vall de Betlem i amb vistes a la ciutat i al mar.

En aquesta Assemblea es feia l’aprovació de la memòria d’activitats i dels comptes de 202, així com la presentació dels pressupostos de 2025. Però dos aspectes importants van ser també l’aprovació d’un nou pla de treball i del nou protocol sobre violències masclistes i LGTBIQA+fòbiques.

L’assemblea també va servir per presentar diferents projectes i iniciatives, com l’informe del Mercat Social de 2024 amb perspectiva feministes i el calendari de grans esdeveniments previstos per aquest any i el vinent: el Fòrum FESC, el Festival FESC i el Congrés de l’Economia Solidària de Catalunya (CESC).

Pla de treball de la XES per 2025

Els eixos del Pla de treball per aquest any 2025 responien a les estratègies de desplegament que contempla el Pla Estratègic de la XES 2023-2026, a partir de l’anàlisi de les fites aconseguides durant el 2024. El nou Pla de treball té aquests eixos dels quals se’n deriven objectius i accions:

ED1. Articulació territorial i sectorial

  • Constituir Xarxes Locals d’ESS a tot el territori català
  • Crear sectorials ESS en tots els sectorsessencials
  • Generarprocessos detransició ecosocial alterritori
  • Reforçardispositiuscomunitaris deresposta i xarxes desuport mutu

ED2.Intercooperació i creació de referents estratègics d’ESS

  • Coordinació amb àmbit de l’ESS (local i internacional)
  • Generar condicions per a que existeixin referents d’ESS arreu
  • Construir un Mercat Social assequible i accessible
  • Fomentar el consum responsable

ED3. Incidència política

  • Propiciar i consolidar una gran aliança social avançar cap a la transició ecosocial.
  • Aconseguir un marc legal que afavoreixi el desenvolupament de l’ESS
  • Influir en els partits polítics perquè incorporin l’ESS

ED4. Comunicació amplificadora

  • Elaborar i implementar el Pla de Comunicació per al període 2023-2026
  • Generar més coneixement i reconeixement de l’ESS i els esdeveniments de la XES entre públics no especialitzats.
  • Augmentar la presència de la XES i l’ESS en xarxes socials descentralitzades (fedivers); contribuir a generar un debat crític sobre sobirania digital i alternatives a les grans plataformes.
  • Presentar-se als equipaments del barri (com els casals de barri, etc.).

ED5. Creació de coneixement a través de la pràctica

  • Millorar l’accés al coneixement que genera la XES
  • Aportar metodologies per reforçar comunitats
  • Aclarir l’objectiu d’enfortir comunitats.

ED6. Esfera interna

  • Augmentar el sentiment de pertinença a la XES de la base social
  • Enfortir i millorar la governança democràtica i descentralitzada
  • Millorar la comunicació interna i la participació de la base social
  • Treballar per atendre els conflictes i prevenir-los
  • Generar mecanismes que acullin la diversitat dins la XES

Associar-se a la XES

La XES és una organització representativa centrada principalment en la incidència, la difusió, la coordinació, la generació d’activitats i altres iniciatives ben diverses per posar en valor i fer avançar l’Economia Solidària en el seu entorn i dins de la societat catalana.   

Treballa perquè l’ESS aposti per la transformació social, ecològica i feminista i per un sistema econòmic respectuós amb les persones, el medi ambient i els territoris i que funcioni sota criteris democràtics, d’horitzontalitat, transparència, equitat i participació.

Està formada per persones i organitzacions que comparteixen els valors de l’economia solidària.

Les organitzacions que en volen ser sòcies fan la sol·licitud i se les contacta per una entrevista, posteriorment han de fer el Balanç social o, si són de nova creació, l’entrevista del Pam a pam i finalment la incorporació és rectificada per l’Assemblea de la XES.

Categories: Etiquetes: , , , , , ,