Ruta del cooperativisme de Badalona, passat, present i futur

2 de febrer de 2026

El dissabte 7 de març tindrà lloc la Ruta del cooperativisme de Badalona: passat, present i futur, una activitat guiada per l’historiador badaloní Jordi Albaladejo. La ruta començarà a la Cooperativa La Moral i proposa un recorregut a peu pels barris del Progrés i del Centre per redescobrir diversos punts emblemàtics que han marcat el passat cooperatiu de Badalona.

Organitzada per l’Ateneu Cooperatiu del Barcelonès Nord amb la col·laboració del Centre d’Estudis Històrics de Badalona, l’activitat vol recuperar la memòria històrica del moviment cooperatiu badaloní i enllaçar-la amb el teixit cooperatiu actual. 

La ruta finalitzarà a la seu de l’Ateneu Cooperatiu del Barcelonès Nord, on es durà a terme un vermut amb cooperatives actuals, generant un espai de trobada i reflexió sobre el present i el futur del cooperativisme a la ciutat. L’activitat té una durada prevista de dues hores: una hora de recorregut a peu i una hora de vermut i diàleg.

A més, aquesta jornada servirà com a acte d’inauguració de la seu de l’Ateneu a Badalona, situada al carrer Marina, 68, un espai cooperatiu de referència que acull, a més de l’Ateneu, les cooperatives La Sargantana, La Tresca i la Verdesca i DIP, Disseny Integral de Projectes.

L’activitat és gratuïta, amb aforament limitat, i cal inscripció prèvia.

Categories: Etiquetes: , ,