La negociació agrupada, una nova línia de treball de l’Ecosistema Cooperatiu de Gramenet

5 de juny de 2025

La identificació de necessitats compartides entre el teixit cooperatiu organitzat és una de les funcions primordials que desenvolupen els ecosistemes cooperatius locals. Aquesta identificació facilita posteriorment la possibilitat de traçar propostes agrupades que donin resposta a aquestes necessitats, no només per a una cooperativa en concret, sinó que de manera col·lectiva a escala de moviment.

En la darrera reunió bimensual del Santakoopera celebrada al maig, s’hi va detectar una mancança compartida referent als serveis de gestoria que s’ofereixen al nostre territori, sobretot per la manca de coneixement de què suposen les obligacions específiques de les cooperatives i totes les seves derivades.

Com a proposta concreta, i per a poder afrontar aquest repte, es decideix contactar amb un seguit de gestories amb bones referències en relació al coneixement del cooperativisme per tal de concretar les ofertes de serveis per a cadascuna de les associades. Així, podem enumerar els arguments positius d’aquesta mesura:

  • Procés d’elecció de les gestories. A partir del coneixement i l’experiència de totes les cooperatives agrupades s’escullen les gestories amb millors competències en la matèria.
  • Contacte agrupat. Les persones encarregades de contactar ho fan no només en relació amb la seva cooperativa, sinó que ho fa per a les 15 entitats que actualment conformen l’associació. Aquest fet redueix considerablement el temps i el treball necessari que suposaria que cada cooperativa desenvolupi aquesta feina de manera aïllada.
  • Possibilitat d’accedir a descomptes. El fet d’interlocutar en nom d’una agrupació d’entitats fa que les empreses prestadores de serveis puguin valorar com a interessant oferir descomptes econòmics i majors serveis a les associades.

A tall de conclusió, aquesta experiència pràctica obre la porta a poder replicar aquest tipus d’actuacions per a altres serveis complementaris com poden ser serveis econòmics i financers, serveis en l’àmbit de la comunicació o referents a consums, subministraments i altres.

Categories: Etiquetes: , ,