Kit digital per a cooperatives, associacions i autònoms

5 de maig de 2025

El kit digital es manté per ajuts a la digitalització només per al segment d’entitats que no tenen persones treballadores o que en tenen menys de 3 i també per a persones autònomes. Hi ha entitats de l’economia solidària que són agents digitalitzadores i des de l’AteneuBNord podem assessorar-vos i ajudar-vos en la sol·licitud del kit.

El kitdigital és un ajut del Ministeri d’assumptes econòmics i transformació digital del govern espanyol amb el propòsit de subvencionar l’adopció de solucions de digitalització proveïdes per Agents Digitalitzadors a per a petites i mitjanes empreses, microempreses i persones en situació d’autoocupació. Les cooperatives i les associacions amb activitat econòmica de menys de 3 persones treballadores se’n poden beneficiar. Les cooperatives de consum que no tinguin persones empleades però tinguin activitat econòmica també, així com les associacions amb activitat econòmica però sense treballadores.

Inicialment, es van publicar cinc segments que se’n podien beneficiar, en funció del nombre de persones treballadores. Actualment, només és vigent, fins al 31 d’octubre de 2025, per al “Segment III. Petites empreses o Microempreses d’entre 0 i menys de 3 empleats i persones en situació d’autoocupació”

Quantia de l’Ajut

L’Ajut pel segment III és de 2.000€ als quals se n’hi poden afegir 1.000€ més pel cost d’un ordinador, pot arribar doncs fins a 3.000€. Els 2.000€ es poden gastar a través de les entitats que són agents digitalitzadors per fer tasques en algunes de les categories de digitalització. L’entitat primer tramita el kit i, un cop concedit, pot fer l’encàrrec a qualsevol dels agents digitalitzadors. L’agent li farà una factura de la qual l’entitat pagarà l’IVA i el pagament del cost del servei l’agent el cobrarà de l’entitat Red.es quan es justifiqui que el servei s’ha fet. En cada categoria està estipulat quin tipus de servei cal fer.

Categories

Hi ha 17 categories de digitalització, cada entitat pot accedir a algunes d’elles segons el diagnòstic que hagi obtingut. No és possible “digitalitzar-se” en una categoria en la qual l’entitat ja està digitalitzada (ja ha adaptat aquella eina abans del kitdigital). Per cada categoria hi ha un màxim d’import que pot cobrir l’ajut. Si el cost del servei fos més alt l’entitat pot complementar el que paga el kit digital.

Com funciona?

  • Registrar-se a la plataforma del kit digital i fer el test de diagnòstic digital
  • Tramitar el kitdigital en les categories escollides
  • Quan s’ha rebut el bonus contactar amb un o més agents digitalitzadors acreditats pel programa per fer la implementació.
  • L’agent digitalitzador factura a l’entitat que només paga l’IVA (que es pot deduïr) i l’agent rep el pagament del programa del kitdigital en dues parts després de cada justificació
  • Es fa una justificació a l’inici de la implementació i passat un any per demostrar que s’està fent servir i que és per al nombre de persones treballadores pel que s’ha sol·licitat

Agents digitalitzadors de l’Economia social i solidària

És possible fer el procés de digitalització amb el kitdigital proveint-se de les eines tecnològiques i de l’acompanyament necessari amb cooperatives i entitats de l’economia solidària que s’han acreditat com a Agents digitalitzadors. La majoria d’aquestes entitats, a més, proveeixen eines digitals de programari lliure i ho fan sota paràmetres tecnoètics, sense comercialitzar amb les dades ni generar perfils de vigilància. Ens hem posat en contacte amb aquestes entitats per saber amb quines categories del kitdigital presten serveis. La següent és una llista actualitzada.

Entitat agent digitalitzadorCategories del kit digitalEines a implementar
Human Call To Action (cooperativa) Web, comerç electrònic i gestió de xarxes socials + infoWordPress
SomNúvol (cooperativa)Oficina virtual, Gestió de clients i gestió de processos + infoNextcloud+Collabora online, ERP-CRM Dolibarr
CoopDevs (cooperativa)Comerç electrònic, Business intelligence i analítica, Factura electrònica, Gestió de clients i gestió de processos + infoERP-CRM Odoo, Superset
bTactic (cooperativa)Web i presència a internet, comerç electrònic, Gestió de clients, Gestió de processos, Oficina virtual, Ciberseguretat, Lloc de treball segur +infoWordPress, Woocomerce, SuiteCRM, ERP-CRM Dolibarr, Nextcloud i Zimbra, Kaspersky
L’Apòstrof (cooperativa)Web, presència a internet i gestió de xarxes socials +info


Si necessiteu més informació o ajuda per presentar-vos a alguna d’aquestes convocatòries des de l’AteneuBNord us podem assessorar.

Categories: